Nieuws

Het nieuws komt naar je toe. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Resultaat 1 - 10 (van 79)

• Kinderjury Top 3 bekend Bekijk details

15 mei 2024

Tijdens de Kinderjury Stemweken stemden heel veel kinderen op hun favoriete boek van vorig jaar. Nu is de top 3 bekend!

• Inloggen is veranderd Bekijk details

14 mei 2024

Sinds dinsdag 14 mei is inloggen veranderd. Met het nieuwe inlogsysteem heb je nog maar één inlogaccount nodig voor alle bibliotheekdiensten. Of je nu een boek wilt reserveren of verlengen in Mijn Bibliotheek, onze Iguana App, of bij de Online Bibliotheek een e-book, luisterboek of online tijdschrift wilt lenen.

• Korte sluiting Bibliotheek Hillegom Bekijk details

25 april 2024

Van 20 november tot en met 3 december is de Bibliotheek Zandvoort gesloten vanwege de herindeling van de collectie.

• Iedereen welkom bij Participatiemarkt Schalkwijk Bekijk details

17 april 2024

De participatiemarkt in de Bibliotheek Haarlem Schalkwijk is ook dit jaar drukbezocht. Al voor tien uur stonden mensen voor de deur te wachten tot ze langs de meer dan 25 kraampjes konden lopen. Of je nu op zoek was naar vrijwilligerswerk, opleiding of een cursus: iedereen was welkom.

• Opgelucht de deur uit: Rinus krijgt in de Bibliotheek hulp bij zijn belastingaangifte Bekijk details

10 april 2024

Een stapel papieren voor zich en een tevreden lach op zijn gezicht: Rinus (85) heeft zijn belastingaangifte gedaan. Sociaal Raadslid Daniëlle Beevendorp van Buurts helpt net als voorgaande jaren mensen bij hun belastingaangifte in de Bibliotheek van Haarlem.

• Met korting naar Cinema of the Gods in de Schuur Bekijk details

8 april 2024

Vanaf 17 april zijn goden, helden en stervelingen te zien op het witte doek van de Schuur. Cinema of the Gods is een filmprogramma dat bestaat uit zeven films, gebaseerd op Griekse mythen. Jij kan er heen met biebkorting!

• Samenwerking tussen Bibliotheek Zuid-Kennemerland en Nova College verlengd Bekijk details

22 maart 2024

De Bibliotheek Zuid-Kennemerland en het Nova College werken al sinds 2018 samen om de leesvaardigheid te vergroten en leesplezier te stimuleren. Deze samenwerking is op 22 maart opnieuw bekrachtigd en in ieder geval tot en met 2027 verlengd.

• Het is Wereld Poëziedag Bekijk details

21 maart 2024

Vandaag is het Wereld Poëziedag. We staan stil bij de pracht, praal, perceptie en het verhaal in poëzie. Ook bij de Bibliotheek vind je de mooiste bundels, de diepste verhalen en meest bijzondere rijmpjes.

• Met korting naar Het Achtste Leven Bekijk details

14 maart 2024

Het razend populaire boek Het achtste leven (voor Brilka) is vertolkt naar een theatervoorstelling. Op vrijdag 19 en zaterdag 20 april is het bijzondere verhaal te bewonderen in de Stadsschouwburg. En jij kan erheen met bieb korting!

• Altijd goed geïnformeerd Bekijk details

8 maart 2024

Als je lid wordt van de Bibliotheek krijg je toegang tot onze collectie en diensten. Je krijgt een pasje met je eigen naam erop, maar ook online bieden we meer dan je misschien denkt. Hiervoor vragen we je e-mailadres. Niet alleen om toegang te krijgen tot onze online diensten, maar ook om je op de hoogte te brengen als er iets verandert.

Paginanavigatie