Iedereen welkom bij Participatiemarkt Schalkwijk

Gepubliceerd op: 17 april 2024 16:39

participatiemarkt haarlem

De participatiemarkt in de Bibliotheek Haarlem Schalkwijk is ook dit jaar drukbezocht. Al voor tien uur stonden mensen voor de deur te wachten tot ze langs de meer dan 25 kraampjes konden lopen. Of je nu op zoek was naar vrijwilligerswerk, opleiding of een cursus: iedereen was welkom.

De participatiemarkt is een jaarlijks terugkerend evenement om je te oriënteren op deelname in de samenleving. Net als vorig jaar werd onderscheid gemaakt in vier thema’s: Ik zoek een activiteit, Ik zoek (vrijwilligers-)werk, Ik wil leren en Ik zoek hulp/begeleiding. De kraampjes liggen weer vol met flyers, posters en informatie om aan te haken bij een organisatie of partner die verder kan helpen met het onderdeel dat jou interesseert.

Bijna 1000 bezoekers

Initiatiefnemer en organisator Margriet Kuiper van Spaarne Werkt ziet in een drukke bibliotheek weer een geslaagde dag: ‘Met behulp van zo veel partners en mooie initiatieven gaat het woord snel rond. Deze markt is echt iets dat we samen tot een succes maken en het is geweldig dat dit terug te zien is aan het grote aantal bezoekers.’ Met bijna 1000 bezoekers kijkt de organisatie terug op een succesvolle dag.

Het evenement wordt georganiseerd door participatiebedrijf Spaarne Werkt, Bibliotheek Zuid-Kennemerland en de gemeenten Haarlem, Heemstede, Bloemendaal en Zandvoort. Meer informatie vind je op: www.participatiemarktzk.nl

Foto: Adam van Noort