Bouw jouw eigen machines met LEGO ®

Woensdag 30 oktober 2024, van 12:00 tot 13:30 | de Bibliotheek Haarlem Centrum

Kosten: Leden € 5, niet-leden € 10

Laat creativiteit en techniek samenkomen tijdens de workshop machines bouwen met LEGO ®. Leer hoe je leuke, bewegende modellen kunt bouwen en laat de machines tot leven komen.

Van tandwielen tot katrollen en van hefbomen tot wielen en assen: stap voor stap nemen we je mee in de bewegende wereld van LEGO ®. De modellen sluiten aan bij verschillende thema's zoals krachten, evenwicht en verschillende vormen van energie. We gaan de machines steeds verbeteren door mogelijkheden te onderzoeken. Heb jij een idee om de machines beter te maken?

Deze activiteit is voor kinderen vanaf 7 t/m 10 jaar. De workshop daagt kinderen uit om problemen op te lossen, samen te werken en eigen ontwerpen te ontwikkelen. Zo raken kinderen bekend met technische en natuurkundige principes en zien ze dit direct in de praktijk met de gebouwde modellen.

Tektokids

Deze activiteit is in samenwerking met Tektokids. Tijdens technieklessen en workshops dagen zij kinderen uit tot creëren, experimenteren, vragen stellen en oplossingen vinden. Meer weten? Bekijk de website.

Bestel je tickets hier

Woensdag 30 oktober | 12:00 – 13:30 uur | Leden € 5, niet-leden € 10