Live podcast met Freek de Jonge

Donderdag 26 september 2024, van 20:00 tot 21:30 | de Bibliotheek Haarlem Centrum | Meemaakpodium

Kosten: Gratis

Freek de Jonge

Maak persoonlijk kennis met Freek de Jonge aan de hand van zijn muzikale keuzes tijdens het Haarlem Vinyl Festival.

Neerlands Hoop In Panama, wie heeft albums niet in zijn collectie? Hele generaties zijn groot geworden met Bram & Freek.

Live podcast

Op deze avond laten we Freek de Jonge (80) zelf aan het woord over zijn muzikale invloeden en passies. Welke muziek heeft hem geïnspireerd? Aan de hand van tien door Freek zelfgekozen muziekfragmenten gaat Menno Pot, muziekjournalist van de Volkskrant in gesprek met Freek de Jonge.

Over Freek de Jonge

Aan het begin van zijn carrière vormde Freek de Jonge samen met Bram Vermeulen het duo Neerlands Hoop in Bange Dagen. Samen veranderden ze het aangezicht van het Nederlandse cabaret voorgoed. Daarna ging Freek solo en bleef zichzelf vernieuwen. Van een hechte dramatische eenheid uit het begin van zijn solocarrière, naar een veel speelsere opbouw daarna, inclusief enkele programma’s die louter uit muzikale nummers bestaan. In totaal is dit 32 jaar theater waar maar één werkelijke ‘rode draad’ doorheen loopt: de lach.

Haarlem Vinyl Festival

Het Haarlem Vinyl Festival is een jaarlijks muziekfestival. Het festival draait om vinylplaten en brengt muziekliefhebbers, verzamelaars en verkopers van over de hele wereld samen om de cultuur en geschiedenis van vinyl te vieren. Op het Haarlem Vinyl Festival kunnen bezoekers door duizenden vinylplaten en andere muziekgerelateerde spullen bladeren, praten met verkopers en verzamelaars, luisteren naar live muziekoptredens en meedoen aan verschillende activiteiten en evenementen rond vinyl en muziek. Naast de live podcast in de Bibliotheek zijn er nog meer evenementen bij te wonen.

Reserveer je gratis tickets voor de podcast hier

26 september | 20:00 - 21:30 uur | Gratis
de Bibliotheek Haarlem Centrum | Meemaakpodium