Workshop: Eigenwijs doen met Torre

Zaterdag 12 oktober 2024, van 14:00 tot 15:00 | de Bibliotheek Heemstede

Kosten: Gratis

Heb jij het boek ‘De toch niet zo eenzame tocht van Torre’ van kinderboekenschrijver Annekarijn Overduin gelezen? Het boek zit bomvol eigenwijze personages die alles net even anders doen. In deze workshop gaan we ook lekker eigenwijs doen, doe jij mee?

Bestel je tickets voor je kind(eren) hier

Speciaal voor de Kinderboekenweek 2024 ontwikkelde Annekarijn een superleuke eigenwijze workshop. Wat gaan we doen? Om op te warmen leest Annekarijn een paar van haar favoriete eigenwijze fragmenten uit het boek over Torre voor en vertelt ze wat over haar eigen eigenwijze eigenschappen. Daarna gaan we eigenwijze woorden raden én verzinnen. Als klap op de vuurpijl maakt iedereen een eigenwijze boekenlegger die je natuurlijk mee naar huis mag nemen! Zo vergeet je nooit meer dat dingen 'net een beetje anders doen' best leuk kan zijn.

Over ‘De toch niet zo eenzame tocht van Torre’

De personages uit het boek zijn allemaal aardig eigenwijs. Zoals Torres lekker gekke oom die in een wonderlijke berghut vol uitvindingen woont, een klein geitje dat voortdurend zegt wat-ie denkt, een berglor die lompe opmerkingen als complimentjes ziet, tot het aardvolk dat zich van niemand wat aantrekt en een eigenwijs taaltje heeft. Ooit van een betermaker gehoord? En van blokkers, snurkels en gillende boomklappers? En ben jij wel eens op loertocht gegaan? Of heb jij wel eens iemand willen katapulteren? Kortom, je kunt niet alleen eigenwijs doen, zijn of eruit zien, je kunt zelfs eigenwijs klinken!

Praktische informatie

Deze activiteit is bedoeld voor kinderen vanaf 7 tot en met 12 jaar. Let op: het is bij deze activiteit niet nodig om een kaartje te reserveren voor ouders/verzorgers. Bestel dus alleen een kaartje voor jouw kind(eren).

Bestel je tickets voor je kind(eren) hier

Zaterdag 12 oktober | 14:00 - 15:00 uur | Gratis