Heb je moeite met inloggen?

Sinds dinsdag 14 mei is inloggen veranderd. Met het nieuwe inlogsysteem heb je nog maar één inlogaccount nodig voor alle bibliotheekdiensten. Of je nu een boek wil reserveren of verlengen in Mijn Bibliotheek, onze Iguana App, of bij de Online Bibliotheek een e-book, luisterboek of online tijdschrift wil lenen.

Mijn gebruiksnaam werkt niet meer

Om in te loggen bij de Bibliotheek kun je inloggen met je pasnummer. Het pasnummer vind je rechtsonderop de pas.

Ik kan niet meer inloggen

Je gebruikersnaam is aangepast. Je logt vanaf nu in met je pasnummer. Je pasnummer vind je rechtsonderin op de pas.
Meer informatie over het nieuwe inloggen vind je hier.

Help! Ik krijg 'inloggen onjuist'

Kijk of het pasnummer wel klopt. Er staan veel nullen in je pasnummer en begint in de meeste gevallen met 2230000.

Ik weet mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet meer

Klik op 'inloggen'. Onderin kun je klikken op 'wachtwoord vergeten' of 'gebruikersnaam vergeten'.
Let op: het kan zijn dat de e-mail in de spam komt. Krijg je geen e-mail? Neem dan contact op met klantenservice.

De Iguana-app werkt niet meer

Probeer de app eerst te updaten. Werkt dat ook niet? Verwijder de app dan en installeer hem opnieuw.

Ik wil mijn gebruikersnaam wijzigen

Hiervoor moet je naar de website van de online Bibliotheek.

1. Klik bovenin op 'inloggen' en log in met je pasnummer en wachtwoord
  2. Klik bovenin op 'welkom' en dan 'mijn profiel'
  3. Klik op 'pas je gegevens aan' (zie je het scherm niet? Klik even op terug en klik opnieuw op mijn profiel)
  4. Klik op 'pas hier je inlogaccount aan'
  5. Hier kun je je gebruikersnaam, wachtwoord en e-mailadres aanpassen

Ik krijg geen e-mail als ik iets wil wijzigen

Check altijd eerst de spamfolder van je e-mail.
Klopt je e-mailadres niet meer? Dan kun je dit aanpassen op 'mijn bibliotheek' via onze website of via de online Bibliotheek.

Ik ben gastlener en kan niet inloggen

Niet alle gastleners kunnen inloggen. Dit heeft te maken met of de thuisbibliotheek al over is gegaan naar het landelijke inlogsysteem. Check bij je eigen Bibliotheek.
Wil je iets reserveren of verlengen? Neem dan contact op met ons eigen klantenservice.

Ik krijg een systeemfout in de app

• Ga in de Iguana-app naar de drie streepjes links bovenin naast 'Bibliotheek details'.
  • Klik op 'opties'
  • Klik op 'verwijder persoonlijke gegevens'
  • Hierna moet je opnieuw inloggen met je gegevens, het probleem is dan opgelost