Tweede Digitaal Sterk!-spreekuur in Zandvoort

Gepubliceerd op: 5 juni 2024 15:11

Tweede Digitaal Sterk!-spreekuur in Zandvoort

Het inmiddels welbekende Digitaal Sterk-spreekuur in Zandvoort is uitgebreid! In samenwerking met Seniorweb en Pluspunt kan je sinds woensdag 5 juni ook al je vragen over digitaal stellen in Pluspunt, Nieuwe Noord.

Het Digitaal Sterk!-spreekuur biedt inwoners van Zandvoort hulp bij het gebruik van computers, tablets en smartphones. Goed getrainde vrijwilligers helpen mensen wegwijs te worden op internet, of om een smartphone in te stellen. Tegelijk met het spreekuur is er ook de Formulieren Werkplaats. Hier kunnen inwoners hulp krijgen bij het invullen van formulieren. Deze combinatie met de Formulieren Werkplaats zorgt ervoor dat je nog meer antwoorden kan halen op één plek.

Klaartje Kosters, programmamaker digitale geletterdheid bij onze Bibliotheek: “De drukte op de spreekuren laat zien hoe groot de behoefte aan een initiatief als dit is. Daarom zijn we ontzettend blij dat we nu ook in Nieuw Noord een plek hebben waar mensen naartoe kunnen met al hun digitale vragen, in samenwerking met de Formulieren Werkplaats waar mensen terecht kunnen voor alle problemen waar ze tegenaan lopen met het invullen van formulieren.”

Wethouder Lars Carree is ook aanwezig bij de opening: “We zijn vanuit de gemeente heel blij dat de Zandvoorters met de komst van het Digitaal Sterk! spreekuur nu óók in Zandvoort Nieuw Noord één plek hebben waar ze terecht kunnen met al hun vragen. Of ze nu hulp kunnen gebruiken bij het invullen van formulieren of een vraag hebben over hun DigiD, ze kunnen daarmee ergens terecht. Op maandag, in de Bibliotheek in Zandvoort Zuid, en op woensdag, bij Pluspunt in Zandvoort Nieuw Noord. Dit alles dankzij een mooie samenwerking tussen Pluspunt, de Bibliotheek en SeniorWeb.”

Spreekuurtijden

Zandvoorters die hulp kunnen gebruiken met formulieren of digitale ondersteuning zijn van harte welkom op:

• Locatie Bibliotheek in de Blauwe Tram op maandag tussen 10.00 uur en 12.00 uur
  • Locatie Pluspunt aan de Flemingstraat 55 op woensdag tussen 09.30 uur en 12.00 uur.