Wifi wordt publicroam in de Bibliotheek

Gepubliceerd op: 4 oktober 2024 15:09

Vanaf nu is publicroam beschikbaar in bijna alle bibliotheken van de Bibliotheek Zuid-Kennemerland. Publicroam zorgt dat iedere bezoeker veilig en automatisch verbindt met het gastenwifi. Dit betekent dat de Bibliotheek afscheid neemt van het gastnetwerk zoals nu gebruikt wordt.

Hoe werkt Publicroam?

Bezoekers melden zich één keer aan. Daarna gaan zij automatisch online zodra ze binnenkomen. Gebruik is gratis. Een bezoeker kan meerdere apparaten verbinden. Zo maken we het nog makkelijker voor vaste bezoekers. Op telefoon of tablet download je de Publicroam app, je meldt je één keer aan, en daarna hoef je er niet meer naar om te kijken. Hiermee heb je direct in alle Bibliotheken goed wifibereik.

Privacy gewaarborgd

De data die nodig is om bezoekers te verbinden wordt alleen gebruikt om de dienst zo goed mogelijk aan te bieden. Dus geen advertenties of gebruikersprofielen. De app hoeft ook niet op de achterkant van je apparaat te draaien om met de wifi te verbinden. Ideaal dus!

Meer weten?

In de Bibliotheek vind je stickers en bordjes met extra instructies hoe je kan verbinden met de wifi. Voor meer informatie kan je terecht op de website van publicroam. Kom je er niet uit? De medewerker in de Bibliotheek staat klaar om jou te helpen!