Resultaat 101 - 110 (van 196)

• Suzanne tipt: Spreekbeurt? Begin hier! Bekijk details

3 november 2021

Is jouw kind een echte boekenwurm? Of ben je blij met elke bladzijde die wordt gelezen? Ik geef je tips! Dit keer over werkstukken, online bronnen en informatieboeken.

• 5 duurzame tips waar jij meteen mee aan de slag kunt Bekijk details

26 oktober 2021

“Het is echt heel makkelijk om een klein steentje bij te dragen aan een betere wereld”, vertelt Paul Waye. Paul begon 10 jaar geleden met ‘plogging’: hardlopen en afval verzamelen.

• Boekentip: Nieuwe eeuwelingen Bekijk details

19 oktober 2021

Wat moet je weten, wat moet je lezen? De beste tips krijg je uit je omgeving! Deze keer de boekentip van Danique, content creator bij de Bibliotheek.

• Suzanne tipt: Dyslexie en de Bibliotheek Bekijk details

6 oktober 2021

Is jouw kind een echte boekenwurm? Of ben je blij met elke bladzijde die wordt gelezen? Ik geef je tips! Dit keer over dyslexie. Met boekentips, tools en websites voor kinderen met dyslexie én voor alle andere kinderen die wel een zetje kunnen gebruiken

• Hoe herken je dyslexie? Bekijk details

4 oktober 2021

Kinderen met dyslexie hebben moeite met het verwerken van klanken en tekens. Ze lijken wel allergisch voor boeken en lopen ze achter op hun leeftijdsgenoten. Maar hoe herken je nu dyslexie bij kinderen en volwassenen?

• Boekentip: Stilte is mijn moedertaal Bekijk details

16 september 2021

Sulaiman maakt zinnen die je raken in je hart met treffende metaforen die een verbondenheid met de natuurlijke wereld en het universum blootleggen. Hij neemt je mee in een wereld die hard en meedogenloos is en bleek uitslaat als een overbelichte foto.

• Blog van een taalmaatje - 'Klemtoon' Bekijk details

27 augustus 2021

Farhat, gevlucht uit Irak en nu student apothekersassistent, en Jikke zijn taalmaatjes. Wekelijks praten ze een uurtje Nederlands bij een van hen thuis of buiten. Dit levert altijd leuke gespreksstof op.

• Boekentip: Kinderfeestjes! Bekijk details

19 augustus 2021

Wat moet je weten, wat moet je lezen? De beste tips krijg je uit je omgeving! Deze keer de boekentip van Mascha, medewerker vertelcollectie bij de Bibliotheek.

• Suzanne tipt: back to school Bekijk details

19 augustus 2021

Is jouw kind een echte boekenwurm? Of ben je blij met elke bladzijde die wordt gelezen? Ik geef je tips! Dit keer over een goede start van het nieuwe schooljaar.

• De boekentip van... Bekijk details

16 augustus 2021

Wat moet je weten, wat moet je lezen? De beste tips krijg je uit je omgeving! Deze keer de boekentip van Sonja, medewerker collectievorming bij de Bibliotheek.

Paginanavigatie