Nieuws

Het nieuws komt naar je toe. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Resultaat 41 - 50 (van 85)

• Zomerrooster bij alle bibliotheekvestigingen Bekijk details

19 juli 2023

In de zomermaanden geldt voor alle vestigingen van de Bibliotheek Zuid-Kennemerland een zomerrooster. In de zomer vieren veel bibliotheekmedewerkers hun welverdiende vakantie.

• Voorleeshuisje nu ook in Hillegom Bekijk details

10 juli 2023

Misschien was het je al opgevallen: er is een nieuw huis in de Bibliotheek Hillegom. Het Voorleeshuisje is een voorlees- en activiteitenhuisje waar jonge kinderen kunnen luisteren, onderzoeken en hun fantasie de vrije loop kunnen laten gaan. Samen met jou!

• Zomerlezen is begonnen! Bekijk details

10 juli 2023

Zon, zee, strand en... een leuk boek! Lezen in de zomer is nog leuker met Zomerlezen bij de Bibliotheek Zuid-Kennemerland. Met de spaarkaart ontdek je leuke, nieuwe boeken en lees je ook nog eens voor een mooi cadeau.

• Onthulling beeld Meemaaktuin Bekijk details

5 juli 2023

Na weken werken is het beeld van Goudmakers in samenwerking met kunstenaar Camile Smeets officieel onthult in de Meemaaktuin van de Bibliotheek Haarlem Noord. Culturele professionals werkten samen met buurtbewoners om deze prachtige blikvanger te verwezenlijken.

• Schrijfwedstrijd - Schrijf de nieuwe Thé Tjong-Khing Bekijk details

26 juni 2023

Schrijf jij het verhaal bij de illustratie van Thé Tjong-Khing? Dit is jouw kans om een boekenpakket of illustratie te winnen, en om jouw verhaal terug te horen in de Bibliotheek en het Verwey museum!

• Zilveren Griffels en Penselen uitgereikt. Bekijk details

23 juni 2023

De zilveren griffels worden uitgereikt aan de best geschreven kinderboeken. De zilveren penselen worden uitgereikt aan de mooist geïllustreerde kinderboeken van het voorgaande jaar.

• Podcast Wijs en Sterk in de Bibliotheek Schalkwijk Bekijk details

16 juni 2023

De eerste Wijs en Sterk podcast is een feit! De podcast is speciaal gemaakt door kinderen voor kinderen en laat horen hoe je zowel online als offline ‘Wijs en Sterk’ kunt staan.

• ‘Game on’ wint Jonge Jury 2023 Bekijk details

12 juni 2023

De in Heemskerk geboren schrijfster Cis Meijer is uitgeroepen tot de winnaar van de Jonge Jury prijs. Met het boek ‘Game on’ kreeg zij de meeste stemmen van middelbare school leerlingen uit het hele land.

• Kinderboekillustraties in de Bibliotheek Bekijk details

7 juni 2023

Illustraties zijn overal. In kranten, op tv, in musea en ook gewoon in de buitenlucht. Laat je rond de Illustratie Biënnale 2023 verrassen door ongekend mooie werken in de binnenstad van Haarlem. Waaronder de Bibliotheek Haarlem Centrum.

• De winnaar van de Gouden Strop 2023 Bekijk details

25 mei 2023

Tijdens de Avond van het Spannende Boek werden er maar liefst vier prijzen uitgereikt: de NBD Biblion Gouden Strop, de NBD Biblion Schaduwprijs, de Goeken Prijs en de Hebban Thrillerprijs.

Paginanavigatie