Update: De Triceratops komt eraan

Gepubliceerd op: 27 juni 2024 14:31

Van 1 juli t/m 14 augustus is er een echte Triceratops te zien in de Bibliotheek Haarlem Centrum. Hier vind je de actuele informatie rondom de Triceratops.

Donderdag 27 juni

De Triceratops is aangekomen in de Bibliotheek! In de ochtend om 9 uur kwam de truck van Naturalis aan op de botermarkt. De kisten werden voorzichtig uitgeladen en gebracht naar het plein van de Bibliotheek. Vandaag start Naturalis met het opzetten van het frame van de Triceratops. Dit zorgt ervoor dat de botten op hun plek blijven staan.
Vanaf vandaag zijn fietsen ook niet meer welkom op het plein. We verwijzen fietsers door naar de fietsenstalling op de Botermarkt en op de Raaks.

De Triceratops in de Bibliotheek

In 2013 deed Naturalis een opmerkelijke ontdekking: een complete kudde triceratopsen werd gevonden in de Verenigde Staten. Tijdens de zomerperiode heb je de kans om één van de kudde van dichtbij te bewonderen in de Bibliotheek Haarlem Centrum. Het skelet is gratis te zien, bestel wel van tevoren je gratis ticket. De Triceratops in Haarlem is mogelijk gemaakt door Naturalis en de Vriendenloterij.